Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Ο Νικόλας


Ο Νικόλας ....δεύτερη γενιά Αμερικάνος ....η ζωή τον έφερε στην Μέκκα του blues ....O Νικόλας από ένα χωριό της Αρκαδίας που δεν είχε δει ούτε ζωγραφιστό στην ζωή του ....αλλα οι ρίζες ...βαθιές ...ανεξίτηλες ..εκεί τον κρατούσαν ...Ζωντανό και μαχητή ....
Ο Νικόλας του Γιώργη του Γραβενιτη ....γεννήθηκε στο Σικάγο το 1938 στις 2 του Οκτώβρη ....
Μικρούλης και χοντρούλης δεν ήξερε τι ήθελε κάνει στην ζωή του μέχρι που κατάλαβε έφηβος ...ακούγοντας  blues στα καταγώγια του Σικάγο ...πως η ζωή του ήταν το blues και το Blues η ζωή του ......ακουγε ...έπαιζε ..έπινε και τραγουδούσε με τους μεγάλους .....και μάθαινε ....μάθαινε το blues και την ζωή ....την ζωή  την ίδια που αργότερα έμελε να την κυριεύσει !!

Ο Νικόλας ...απο το Σικάγο ....μεγάλωσε ...και όλοι αναγνώρισαν την φωνή του ....και τον έλεγαν "NICK THE GREEK " πια ...επιφανής ...στην πιο δύσκολη σκηνή του κόσμου και με πολύ καλούς φίλους .....ο Paul Butterfield ( η μεγαλύτερη λευκή φυσαρμόνικα ever κατά Μuddy Waters , o Jerry Musslewhite , oi Chicago Bluesband και πολλοί πολλοί άλλοι .....)

Ο Νικόλας ήταν θρύλος στην Αμερική του 1966-1967 ....και η ενασχόληση του με το San Fransisco και την εναλλακτική σκηνή του ...τον γνώρισε και τον συνέδεσε σε βαθιά αδελφική φιλία .....με τον μεγαλύτερο κιθαρίστα όλων των εποχών ..για πολλούς και για μένα .....τον JOHN CIPOLLINA την μορφή και ηγετικό στέλεχος ...των Quicksilver Messenger Service . O Νικόλας και ο Γιάννης κόλλησαν μαζί και σε συνάφεια με τον Paul Butterfield εφεύραν το λευκό blues της Αμερικής ....γιατί στην Ευρώπη ο πολύς John Mayall & o Alexis Corner και αργότερα ο Graham Bond είχαν κάνει τα πάντα !!!

Ο Νικόλας λοιπόν στο San Fransisco έφτιαξε μια μεγάλη μπάντα με φιλαράκια τους Electric flag ( Michael Bloomfield , Elvin Bisshop , Buddy Miles , Barry Goldberg , Al Cooper , Paul Butterfield ) και σία ...ΟΕ ...

Με αυτούς βγήκε και τρέλανε κόσμο στο MONTEREY INTRENATIONAL POP FESTIVAL , σε άπειρα live και στο WOODSTOCK αργότερα ....

O Νικόλας λοιπόν στο San Fransisco ασχολήθηκε με μια κοπέλα .....της έγραψε τραγούδια ...της έβρισκε μουσικούς και ήταν πίσω από κάθε της επιτυχία .....
Η κοπέλα αυτή ...(φοβερή φωνή από τις καλύτερες)  αγάπησε τον Νικόλα ....και τον ερωτεύτηκε ...όπως και ο Νικόλας από την πρώτη στιγμή που την είδε ....
Ο Νικόλας έζησε ...αυτή πέθανε δυστυχώς στις 4 Οκτώβρη του 1970 ...,αναφέρομαι στην Janis JOPLIN !!!!!
Τον τελευταίο της δίσκο ..( LP για τους παλιούς ) τον τέλειωσε ...μέσα σε πόνο βαθύ ποιός άλλος ο Νικολάκης σαν ...φόρο τιμής για τον έρωτά του ...τον έρωτα της ζωής του ...

Εκτοτε ...ο Νικολάκης ...έπαιξε με πολλούς αλλά κυρίως με τον φίλο του τον ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΝ ΤΣΙΠΟΛΛΙΝΑ !!!!

Εγώ ..όλους αυτούς τους μεγάλους τους γνώριζα από το ραδιόφωνο ...απο την ΕΡΑ τότε ....τον Αιμίλιο τον Κατσούρη ....τον Νίκο τον Κοντογούρη ...τον Πετρίδη ...τον Χρήστο τον Δασκαλόπουλο ...τον Πουλικάκο και άλλους πολλούς ....
Η ζωή ....με αξίωσε ...να δώ τον Νικόλα από την Αρκαδία και τον φίλο του τον Γιάννη τον Τσιπολλίνα ...στο Ρόδον στην Αθήνα παραμονές ..πρωτοχρονιάς του 88 ( 87 προς 88 )....μαθητής λυκείου τότε ,...και μόλις έμαθα πως έρχεται ο Νικόλας με τον Γιάννη στην Αθήνα ...τα παράτησα όλα και ήμουν από κάτω .....

Ευχαριστώ παραρα πολυ και χρόνια πολλά είπε ο Νικόλας .....μολις άρχισε  ....μεσάνυχτα γαρ ....και είπα μέσα μου εδώ είμαστε ....
ΕΔΩ και πουθενά αλλού ...και το τήρησα ....μαγεμένος ...απο τον ήχο που θαύμαζα και μεγάλωσα ,,,παρευρέθην ...σε 3 από τις 4 συναυλίες .....

Την επόμενη χρονιά ....τα ίδια και καλύτερα ....Ο Νικόλας συγκλονισμένος από την απήχηση που είχε στην Ελλάδα .....
( δεν ήξερε ....δεν ρώταγε ) εκεί ......on stage 3.5 ώρες ....κάθε βράδυ να κλαίει ..από χαρά και συγκίνηση ...που κάνει ότι γουστάρει τόσα χρόνια και το κάνει σε στην χώρα του ...και γουστάρουν όλοι .....

Εκτοτε τον Νικόλα ..έτυχε και τον γνώρισα, μιλήσαμε  όπως και τον Γιάννη ....τον φίλο του και θεό μου ....μιλήσαμε ....και έπαθα πλάκα ...
γιατί και ο Γιάννης και ο Νικόλας ...ήταν πάνω απ όλα άνθρωποι και σοβαροί και μετρημένοι ...( μάλιστα ο Γιάννης ..έπαθε πλάκα από τα κλαρίνα και τα λαγούτα ....οταν ο Νικόλας τον πήγε στο χωρίο του στην Αρκαδία ) .

Μιλήσαμε ώρες ..τα είπαμε ...και μόλις τέλειωσε όλο αυτό ...εγώ ένιωθα ....περίεργα ...πολυ περίεργα .
Ξαφνικά όλα είχαν αλλάξει μέσα μου ..όλα ήταν απλά ...και όμορφα ...πολύ απλά και πολύ όμορφα ....!!!

Ο Γιάννης πέθανε το 1989 τον Μάιο ...

Ο Νικόλας ήρθε στην αγαπημένη του Ελλάδα 2 χρόνια μετά και είπε .....μου λείπει ..η μισή μου ψυχή ....

Εκτοτε τον είδα κάθε φορά που ήρθε στην Ελλάδα .....δεν έχασα ούτε μια φορά !!

8-9 φορές .....μεχρι τώρα ...σε μικρά club ...σε μεγάλα ...μέχρι και στην Αλεξανδρούπολη τον είδα ...τον Νικόλα και πάντα ήταν εκεί σοβαρός ....χαβαλές ...καυστικός και κυρίως άνθρωπος που δεν ξέχασε ποτέ τίποτε ....
Γιατί η ψυχή ...δεν ξεχνιέται ....ουτε του Γιάννη ...ούτε του Paul Butterfield ουτε του Michael Blοomfield ..ούτε κανενός

Όταν τον ρώτησα κάποτε ...ρε Νικόλα ....πως ένιωθες που έπαιζες και έγραφες τραγούδια με τους καλυτέρους ...
γέρνει με κοιτάζει και απαντάει ...."μια ζωή ήμουν χάλια μουσικός ..αρά για να φαίνομαι ...έπρεπε να είμαι με τους καλύτερους "... ( τάδε Έφη ....  Νικόλας )
Ο Νικόλας πέρυσι  έγινε 70 χρόνων ....ακόμα γουστάρει ...να παίζει μουσική ...να τραγουδάει ...και κυρίως να αναδεικνύει καινούργιο κόσμο ....

Σεμνός ...ταπεινός και «αλήτης υπέροχος» μέχρι εκεί που δεν παίρνει ..έχοντας ζήσει μια ζωή γεμάτη ...έχοντας κάνει τα πάντα ...έχοντας παίξει με τους μεγαλύτερους και τους καλύτερους .....παραμένει ο Νικόλας ....που έρχεται στην Αθήνα και βάζει 20 ευρα εισιτήριο .....λέει τις ιστορίες του ...κρίνει και βασανίζει την Αμερική ...δοξάζει τον Θεό για την γεμάτη ζωή που έζησε ...και χαίρεται που είναι Έλληνας και μπορεί πια να δει τον τόπο του !!!

Όταν τον ρωτάς για αυτήν ... σκύβει το κεφάλι και λέει ...ένας άγγελος ...που μου λείπει απίστευτα !!!
Κα αν δεν το λέει ...το βλέπεις ..στα μάτια του !!!

Η τελευταία του συναυλία ήταν την άνοιξη ...και σαφώς ήμουν εκεί  !!!
Πήγα και του μίλησα παρότι κουρασμένος ....( έπαιξε 3.5 ώρες ...)

Και του λέω ΝΙΚ ...είσαι ότι μου έλαχε στην ζωή να ακούσω .....το καλύτερο ....
Με κοιτάει κουρασμένος ...και λέει ..." ΕΓΩ ???  ΜΠΑ "
και του λέω εσύ και ο Γιάννης μου δώσατε τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της ζωής μου ....
Έλαμψε .....και μου λέει ..."ήσουν εκεί ....???"
Απαντάω 2 χρονιές ...σχεδόν όλα τα βραδιά ...( έχασα 1 ....το όλον 7 είδα από τα 8 )
Και μου λέει ...γελώντας ....τοτε" φίλε μου είσαι καταραμένος .....γιατι ξέρεις ...τι λείπει .."
και του λέω ναι ....ξερω
και μου λέει "σου εύχομαι να ζήσεις να τα θυμάσαι γιατί ήταν πολύ καλά !!! "

Και μου λέει στην υγειά σου και έπινε τσίπουρο ......!!!!!

Ο Νικόλας από την Αρκαδία που είπε ....οταν πήγε στο χωριό του ....

"παντού πέτρα ....και που και αν κοιτώ πέτρα έχει, ακόμα και τα μάτια να κλείσω πέτρα έχει ....φτιάξανε δρόμους ...φραχτές ....σπίτια ....τα πάντα με πέτρα ....
και ακόμα πέτρα έχει .....δεν τελειώνει ποτέ ....και ξάφνου εκεί σε ένα τοίχο ...κοιτάω και βλέπω ένα πράσινο κλωνάρι ....
μέσα στην πέτρα .....φύτρωσε και τσάκισε ...την πέτρα ....
σκύβω ...το μυρίζω ....ΡΙΓΑΝΗ ....κουνάω το κεφάλι και λέω μέσα μου .....
ΑΠΟ ΔΩ ΕΙΜΑΙ !!!! ΑΥΤΟΣ ΕΙΜΑΙ .......Η ΡΙΓΑΝΗ !!!! ΦΥΤΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΑ!!!! ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ !!! "

Φίλοι ....μου εκεί δάκρυσα ....
Όλα αυτά έχουν να κάνουν με το τι μας κάνει να νιώθουμε καλά και κυρίως να βρίσκουμε την ρίγανη που μας αξίζει μέσα μας ...

Ο Νικόλας την βρήκε στα 60 κάτι του ..!!!! ΕΜΕΙΣ ???
Νικόλα ....θα παραμείνω ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ !!!!  Στο υποσχέθηκα !!! 






http://www.youtube.com/watch?v=MgcPMjQh1vQ  Ο Νικόλας με τον Γιάννη !!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου